Arama motorlarına uyumlu sayfalar (seo friendly pages), sitenizin arama motorlarındaki başarısını ve dolayısıyla da ziyaretçi sayınızı arttıracaktır. Arama motoru dendiğinde kastımız Google olduğu için sizlere Google uyumlu sayfalar hakkında bilgi vermeyi amaçlıyoruz. Peki nelerdir bir web sitesinin arama motorlarında üst sıralarda çıkmasına yardımcı olan unsurlar:


. Sitenizinin en temel hareket noktasının domain adında geçmesi en önemli etkendir. Örneğin temel faaliyet konununuz medikal ise www.bizimmedikal.com/net/org (cno diye kısaltacağız) başarılı bir isim seçimidir.

. İsimden sonra bir sitedeki veya sayfadaki en önemli unsur başlık(title)'tır. Aynı örnekten devam edecek olursak "Bizim Medikal - Medikal Malzeme Satışı" iyi bir seçim olacaktır. Başlıkta kullanacağınız kelimeleri seçmeden önce hangi kelimelerin daha fazla arandığını tespit etmekte yarar var, bunun için Overture Keyword Selector aracını veya Google Anahtar Kelime Aracını kullanabiliriz. Sıklıkla aranan kelimeleri tercih etmek daha fazla ziyaretçi kazandırabilir.


. Metataglardaki keywords tagı bundan yıllar önce etkiliydi, google değer vermediği için bu alanın bir önemi yok, description tagı ise arama sonuçlarında sitenizin tanıtımı olarak gözükebileceğinden bu alanda sitemizi doğru şekilde tanıtmak ziyaretçileri sitemize çekebilir.

. Sayfa yapısına geçtiğimizde ise sayfada yazı miktarının fazla olması, başlıklarda <h1> tagının kullanılması, anahtar kelimelerimizin abartıya kaçmadan (keyword staffing) sıklıkla geçmesi (%5), resimlerimizde arama motoruna yardımcı olmak için alt tagının kullanılması, linklerde title tagının kullanılması unutulmaması gereken noktalar. Arkaplanla aynı renkteki gizli kelime listeleri kısa vadede ziyaretçi sağlasa bile uzun vadede sitenizin arama motorundan yasaklanması yani atalarımızın deyimiyle "dimyata pirince giderken eldeki bulgurdan olmaya" yolaçacaktır.


Sayfalar ile ilgili temel konular hakkında bilgi verdikten sonra biraz daha teknik konulardan da bahsetmek yerinde olacaktır. Öncelikle google arama motoru sonuçlarında (serp) önceliği nelere vermektedir sorusuna açıklık getirelim:

- Pagerank - Link Popülerliği - Site Popülerliği (Sitenize google arama motorunun verdiği değer, 1/10 aralığındadır, diğer sitelerden verilen linkler önem taşır, bu bildiğimiz işe girişlerde aranan referans olayıyla benzerlik gösterir, referansları kuvvetli olan işi (sırayı) kapar. Link popülerliği de bununla paralellik gösterir. Site popülerliği ise sitenin hacminin büyüklüğünü gösterdiğinden + değer kazandırır

- Sitenin yaşı önemli etkenlerdendir. Çayda dem, sitede kıdem Eski siteler önceliklidir, çünkü güven verir.

- Sayfanızın optimizasyonu, html hatalarının olmayışı, kırık link içermemesi, güncel kalması da önemli etkenlerdendir.

Son olarak bazı teknik ipuçları vererek yazımızı sonlandıralım:

* Meta refresh kullanmayın, bu google tarafından 302 redirect spamı olarak algılanmaktadır. Yönlendirme yaparken 301 redirect yöntemini kullanın, bunu .htaccess dosyası ile yapabileceğiniz gibi php ile yönlendirme yaparken
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("location: http://www.site.com/yonlen/");
şeklinde de yapabilirsiniz. Hatta sitenizde sitem.com ile www.sitem.com aynı sonuçları vereceğinden google tarafından tavsiye edilen sitem.com adresini www.sitem.com'a yönlendirmeniz.

* Apache mod_rewrite özelliği arama motorlarına uyumlu sayfalar üretse de google'nin hoşlandığı bir sistem değil, arama robotu bazen sitenin spam yapıp yapmadığını kontrol için uydurma bir sayfaya gider, eğer 404 sayfasına ulaşamazsa tehlike çanları çalmaya başlamıştır.

* Cloaking denilen arama motoruna farklı içerik sunulması, google sonuçlarının tekrar google'ye indeksletilmesi, uydurma kelimelerden binlerce sayfa oluşturulması google tarafından yasaklanmaya yol açar, tecrübeyle sabittir.

Faydalı Arama Motoru Optimizasyonu Kaynakları(SEO)

SEARCH ENGINES and SEO