En iyi yakıt ekonomisi için, dört silindirli motor seçmek altı silindirliden veya altı silindirli motor seçmek sekiz silindirliden daha iyi yoldur. Küçük hafif otomobiller büyük araçlardan daha az yakıt tüketirler. Yakıtı verimli kullanan arabaların şehir içi ve otoban sürüş testleri Tüketici Dernekleri ve Amerikan Çevre Ajansı (EPA) tarafından (www.fueleconomy.gov) yapılmakta ve Tüketici Raporları (Consumer Reports) şeklinde aylık olarak yayınlanmaktadır. Bu raporlara göre otomobillerde yakıt tasarrufu için şu önlemlerin alınması sürücülere tavsiye edilmektedir:


Boşta Çalıştırma: Gereğinden fazla motoru boşta çalıştırmayınız. Sabah motoru çalıştırdıktan sonra hemen hareket ediniz. Uzun süre motoru ısıtmak için çalışmayınız. Motorlar gerçekte hareket halinde daha iyi ısınmaktadır. Sabahları 30 saniye motor ısıtması yeterlidir. Daha sonra hareket ederek motorun ısınmasını sağlayınız.

Kolay/Düzgün Sürüş: Düzgün ve doğru sürme en iyi yakıt tasarrufunu sağlar. Kötü hızlanma veya frenleme yakıt tüketimini artırır. Belirli hıza erişildiğinde, yüksek viteste sabit hızla araba sürdürülmelidir. Hızı çok değiştirmek ve yüksek hızlara çıkmak yakıt savurganlığına yol açar. 90 km/saatten yüksek hızlarda yakıt tüketimi çok artar. Düzgün hızlanma, yavaş viraj dönme ve yavaş frenleme yakıttan tasarruf sağladığı gibi motor, vites, fren ve lastiklerin ömrünü önemli ölçüde uzatır. Gereksiz duruşlardan kaçınınız ve vitesi hemen büyütünüz.


Sürtünme Kuvveti: Otobanlarda hızlı araba kullanılırken, motor gücünün %50'si aerodinamik sürtünme kuvvetini yenmek için harcanır. Otomobil üstüne takılan bagaj donanımları otomobillerin yakıt verimliliğini %5 azaltmaktadır. Boş bagaj aparatları bile yakıtın fazla tüketimine yol açmaktadır. Aracınızın içinde ve bagajında gereksiz yük taşımayınız. Otomobillerdeki klimaların gereksiz kullanımı motorun gücünün bir kısmını tüketir/çalar ve yakıt tüketiminizin artmasına yol açar. Bu yüzden gerekmedikçe klimalar kullanılmamalıdır. Aracınızdaki elektrikli aygıtları mümkün olduğunca az kullanınız. Pencereleri kapalı tutmak önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlamaktadır.


Ilık Kalma: Bir motor en verimsiz soğuk iken çalışır. Soğuk iken hem fazla yakıt tüketir hem de ekzozdan fazla duman çıktığı gibi motor parça aşınması da en fazla olur. Manevralarınızı motor sıcak iken yapınız. Bir çok kısa seyahatler yerine seyahatler birleştirilip/planlanıp tek bir seyahatte yapılmalıdır. Uzun duruşlarda kontağı kapayınız. Trafiğin yoğun olmadığı saatlerde ve yollarda seyahat ediniz. Aracınızı aynı yere giden arkadaş/komşularınızla paylaşınız ve park sorununu mutlaka göz önüne alınız.


Uygun Yakıt Kullanımı: Aracınızın motoruna uygun yakıt kullanınız. Daha kaliteli yakıt daha iyi olur diye düşünmeyiniz. Aracınızın kullanma kılavuzunda tavsiye edilen yakıttan ne daha kötü ne de daha iyi yakıt kullanmayınız. Benzininizi mutlaka güvendiğiniz istasyon(lar)dan alınız. Kaçak yakıt kesinlikle kullanmayınız.

Lastikleri Kontrol Ediniz: Lastiklerinizin havasını düzenli kontrol ediniz. Az şişirilmiş lastikler dönüş için daha fazla enerji gerektirirler. Buda daha fazla yakıt tüketeceği gibi lastiklerin daha fazla aşınmasına yol açar. Amerikan EPA'ya göre 2 pound/inç2 'den az şişirilmiş lastikler %1 daha fazla yakıt tüketimine neden olmaktadır. Az şişirilen lastikler aşırı ısınma ve lastiğin daha çabuk deformasyonuna/eskimesine neden olabilir. Otomobillerin lastik basınçları ayda en az bir kere kontrol edilmelidir. Lastikler ayrıca uzun seyahat öncesi ve sonrası da kontrol edilmelidir. Lastik basınçlarınızı otomobilin kullanım kılavuzundaki basınç değerlerine göre şişiriniz.

Düzenli Bakım Yaptırınız: Yakıt tüketimi iyi bakım yapılmış araçlar için düşüktür. Bakım yapılmayan araçlarda yakıt tüketimi %10-20 artabilmektedir. Tıkalı hava filitresi sadece tek başına yakıt tüketimini %10 artırabilmektedir. Herhangi bir yeri bozuk ve ayarsız olan aracın yakıt tüketimi artmaktadır. Araç kullanım kılavuzundaki periyodik bakımlara uyulması gereklidir ve olağan dışı ses, koku ve sarsıntının olması durumunda mutlaka aracınızı kontrol ettiriniz. Her 10 bin kilometrede bir araca ve motora bakım yapılması gerekir. Ateşleme, karbüratör, yağlama, fren, termostat sistemlerinin bakımını ihmal etmeyiniz.