sponsorlu bağlantılar
Amerika'da yetişen ve oradan tüm dünyaya yayılan bu tahıl,protein ve A vitamini yönünden oldukça zengin.

Çorba, omlet, graten, mücver gibi bir çok tüketim şekli var mısırın ama en basit ve lezzetli olan tüketim şekli haşlamak sanırım. Yenilecek mısırların, içerdiği şeker nişastaya dönüşmeden, yani fazla bekletilmeden toplanmaları gerekir. Sütlü olup olmadığını anlamak için bir mısır tanesini hafifçe delmeniz yeterlidir. Mısır sütlü ise içinden sıvı çıkacaktır. Herşey güzelde mısırı yemek bir meseledir, suyu akar, taneleri üzerinize dökülür yani bir türlü rahatça yiyemezsiniz.
Resimdeki gibi tekerlek şeklinde keserek servis yaparsanız, hem çok şık bir sunum yapmış olursunuz, hem de çatal bıçakla rahatça yiyebilirsiniz.

Name:	mısır.jpg 
Views:	33595 
Size:	368,7 KB (Kilobyte) 
ID:	14234


1.sütlü tarif

Malzemeler:


  • 4 Adet taze mısır
  • 1 Buçuk su bardağı süt
  • 1 Yemek kaşığı toz şeker

Hazırlanışı:


  1. Mısırların koçanlarını soyun ve yıkayın.
  2. Şeker ve sütü karıştırın
  3. Geniş bir tencereye aldığınız mısırları 35-40 dakika kadar haşlayın.

Not: Süt miktarını tencerenize göre ayarlayın, haşlarken mısırları arada çevirin.
İsterseniz su ile de haşlayabilirsiniz ama içine kesinlikle tuz eklemeyin, bu mısırın sertleşmesine neden olur.
Düdüklü tencerede yaklaşık 30 dakikada haşlanıyor ama bunu damak tadınıza ve mısırın cinsine göre göz kararı olarak ayarlamanız gerekiyor.

2.normal tarif

Malzemeler:


  1. Mısır
  2. Mısır koçanları
  3. Su

Hazırlanışı:


  1. Mısırları yıkayıp püsküllerini temizleyin ve koçanlarını da ayırarak yıkayın.
  2. Varsa düdüklü tencerenizin altına koçanları üüzerine de mısırları koyup üzerine geçecek kadar sıcak su ile doldurun.
  3. 10 dk haşlayın.
  4. Eğer düdüklü tencere kullanmayacaksanız aynı şekilde alta koçanları üste mısırları dizip üzerine geçecek kadar su ekleyin ve mısırla yumuşayıncaya kadar pişirin, bu tahminen 30-45 dk kadar sürecektir.

Not: Tuzu pişerken eklerseniz mısırlar sertleşir.
sponsorlu bağlantılar