Meyveler ve Yararları - Delinetciler Forum

Meyveler ve Yararları

  1. Hangi meyve neye iyi gelir? Hangi hastalık için nelerin karışımları önerilir? İşte cevapları:

    Jay Kordich adlı Amerikalı, 1948 yılında mesane kanserine yakalandı... Hastalığın geldiği aşamayı gören doktorların "İyileşmesi mucize olur" dediği Kordich, taze meyve - sebze suyu terapisini kullanarak hastalığını yendi. Ve reçetelerini "Meyve ve Sebzelerin Gizli Güçleri" adlı kitapta topladı. İşte bazılarının mucizevi yararları:


    * İncir: Bağırsakları çalıştırır, enerji verir. Cinsel güce yardımcıdır.

    * Elma: Böbreklerin temizlenmesine, sindirim rahatsızlıklarının kontrol edilmesine yardım eder.

    * Kayısı: Kan yapıcıdır. Güzel bir cilt ve saça olumlu etkisi vardır. Kanserin önlenmesinde yardım eden iyi bir karotenoid kaynağıdır.

    * Muz: Kalbe ve kas sistemine yararlıdır. Yorgunluğa ve ishale birebirdir.

    * Vişne: Mineral ve vitamin deposudur. Koyu renkli vişneler, açık renklilere oranla daha fazla mineral içerir.

    * Greyfurt: Sindirimi uyarır. Diş etlerinin kanamasını azaltır, soğuk algınlığına iyi gelir. Lifleriyle yenirse, kolesterolü düşürür.

    * Portakal: Soğuk algınlığı, grip, incinme, kalp hastalığı ve felçten korunmaya yardım eder.

    * Mandalina: Enfeksiyonlarla savaşmayı kolaylaştırır.

    * Üzüm: Böbreklerin çalışmasını uyarıp kalp atışını düzenler. Karaciğeri temizler. Siyah üzüm kabukları ve çekirdekleriyle yenirse hücre yenileyicidir.

    * Kavun: Endişe ve uykusuzluğa iyi gelir. Bağırsak ve cilt kanserine karşı Amerikan Kanser Topluluğu'nca tavsiye edilmiştir.

    * Karpuz: Kabuğundaki çinko, iktidarsızlığa iyi gelir. Böbreği temizler.

    * Kiraz: Kolesterolü düşürür, özellikle sapları idrar söktürücüdür.

    * Armut: Kalp - damar sağlığı, alçak kan basıncı ve fiziksel performansa iyi gelen vitaminleri barındırır.

    * Çilek: Sigara dumanının etkilerini azaltır. Sigara içilen bir odadayken gün boyunca ağza iki çilek atılması önerilir.

    * Sivribiber: Şişkinliği azaltmada faydalıdır. Saçlara, tırnaklara ve cilde çok iyi gelir.

    * Brokoli: Mide ve yemek borusu kanseri tehlikesini azaltır.

    * Lahana: Yaşlanmayı önleyici mineral olarak kabul edilen selenyum sağlıklı bir cilt verir, erkeğin cinsel gücünü artırır.

    * Havuç: Enerji verir. Karaciğerin safra salgılamasına ve kolesterolü dengelemesine yardım eder.

    * Salatalık: Kasları gençleştirir. Deri hücrelerine elastikiyet verir.

    * Sarımsak: Tansiyonu düşürür, kan pıhtılaşmasını azaltır. Bazı mide kanserlerini önlediği ve bağışıklık sistemini güçlendirdiği kanıtlanmıştır.

    * Ispanak: Karaciğeri, lenf bezlerini ve kan dolaşımını uyarır. Baş ağrısına karşı elma ile kereviz

    * Uykusuzluk: Havuç ve kereviz sapının suyunu karıştırın.

    * Sakinleştirici: Havuç ve lahana suyunu karıştırın.

    * Sindirimi kolaylaştırıcı: Karnabahar, havuç ve maydanoz suyu.

    * Yorgunluk: Tek başına havuç ya da elma, kereviz ve maydanozdan herhangi biriyle birlikte sıkılmış meyve suyu.

    * Grip: Bir bardak kızılcık suyu ya da elma + kızılcık, elma + üzüm + ananas suyu.

    * İktidarsızlık: Lahana, brokoli, kıvırcık yapraklı lahana suyu.

    * Sigara dumanı: Kereviz ya da çilek suyu.

    * Ezilme, çürüme: Portakal suyundaki bioflavonoid kan damarını ve kılcal damarları güçlendirir. Ezik ve çürükler daha çabuk iyileşir.

    * Kabızlık: Patates + havuç + elma + maydanoz suyu iyi bir tercihtir. En çok işe yarayan meyve suyu ise elma + armuttur.

    * Ağrıyan kemikler: Havuç, lahana ve maydanoz karışımının suyu.

    * Mide asidi: Havuç + salatalık + pancar suyu ya da havuç + lahana + kereviz suyu mideyi yatıştırmaya yardım eder.

    * Hemoroit: İçinde özellikle patates bulunan içecekler öneriliyor. Patates + havuç + elma + maydanoz suyu ya da patates + elma + armut suyu.

    * Boğaz ağrıları: Turp + limon.

    * Mide ülseri: Lahana ya da patates suyu.

    * Baş ağrısı: Elmayla birlikte karıştırılan kereviz suyu.

    Tüketirken bunlara dikkat Doğal Tıp Derneği Başkanı Dr. Ender Saraç, sebze ve meyvelerin insan hayatında bir ilaç kadar önemli olduğunu söyledi. Saraç, günde yarım kilo sebze ve meyve tüketilmesi gerektiğini vurgulayarak, dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı: "Besin değerinin kaybolmaması için sebzeler az suyla, buharlı tencere veya toprak güveç kaplarında zeytinyağıyla pişirilmelidir. Havucu rendelemek B ve C vitaminlerinin kaybolmasına yol açar. Ayrıca sebze ve meyveleri vitaminlerinin kaybolmaması için kalın doğramak gerekir. Meyveler tok karnına değil, aç karnına ya da yemekten 2 - 3 saat sonra tüketilmelidir.


  2. 2007-04-24#2
    ERCİYES Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Neriman İnanç, vitamin ve minarellerin eksikliği halinde vücudun sinyaller gönderdiğini belirtti.

    Vücuttan gelen sinyallerin, hangi vitamine ihtiyaç duyulduğunu ortaya koyduğunu belirten Doç. Dr. İnanç, bu sinyallerin iyi değerlendirilmesiyle sağlık sorunlarına çözüm bulunabileceğini söyledi.

    Doç. Dr. İnanç, vücudun bazı vitamin ve minerallerin eksikliği sonucu verdiği sinyalleri şöyle sıraladı:

    Çatlayan dudak: B12 vitamini.
    Kırmızı cilt: B grubu vitaminleri.
    Kalçada sivilce: B vitaminleri ve E vitamini ile yağ asitleri.
    Az uzayan saç: Çinko.
    Kırmızı gözler: B 6 vitamini.
    Kırılan tırnak: Demir ve kalsiyum.
    Bacak uyuşması: Demir, B6 vitamini ve folik asit.
    Dişeti hastalığı: C vitamini.
    Müzmin yorgunluk: B grubu vitaminlerle C vitamini ve demir.
    Egzama: Çinko ve C vitamini.
    Ağızda aftlar: Demir ve folik asit.
    Regl öncesi şikayetler: Çinko eksikliğini gösterir

  3. 2007-04-24#3
    VİTAMİNLER

    Normal yaşamın sürdürülmesi için gerekli olan, yiyecekler içerisinde doğal olarak bulunan basit yapılı bileşiklerdir.

    Vücut fonksiyonunun düzenlenmesinde ve devamlılığında önemli rol oynarlar. Yağda ve suda eriyenler olmak üzere ikiye ayrılırlar.

    Yağda eriyenler A - D - E - K vücutta depolandığı için hergün almaya gerek yoktur. Suda eriyenler B - C ise depolanmazlar, fazlası dışarı atılır. Her gün alınması gerekir.

    A VİTAMİNİ
    Karaciğer, balık yağı, yumurta sarısı, süt ve süt ürünlerinde bulunur. Retinol A vitamininin aktif halidir ve yeşil yapraklı sebzelerle sarı renkli meyvelerde bulunan beta karotenden elde edilir.

    Yararları :
    Saç ve cilt sağlığı, kemik ve dişlerin oluşumu, solunum ve sindirim sistemi ile idrar yolları hücrelerinin sağlığının korunması, görmenin sağlanması.

    Eksikliği :
    Gece körlüğü, geçici görememe.

    B VİTAMİNİ
    Hayvansal ve bitkisel gıdalarda bulunur. Süt, ciğer, yumurta ve yeşil yapraklı sebzeler ile işlenmemiş huhubat ürünlerni bunlar arasında sayılabilir.

    Yararları :
    Gıdalarda bulunan enerjinin açığa çıkmasını, hormonların üretilmesini, ağız dil ve cilt dokusunun sağlıklı kalmasını sağlamak.

    B1 VİTAMİNİKepekli ekmek, kabuklu pirinç, karaciğer, böbrek, balık, bezelye, fındık ve yumurta B1 vitamini açısından oldukça zengindir

    Yararları :
    Glikozu enerjiye çeviren kimyasal reaksiyonların sağlanması, sinirler ve kalp için gerekli enerjinin üretilmesi.

    Eksikliği :
    Yorgunluk, kaslarda güçsüzlük, sinir sistemi bozukluğu.

    B2 VİTAMİNİ
    Bira mayası, sebzeler, balıklar, meyve, kuru erik, buğday özünde ve az miktarda karaciğerde bulunur.

    Yararları :
    Enerji üretiminde, görme fonksiyonlarının düzenlenmesinde, yaraların iyileşmesinde, yorgunluğun giderilmesinde etkilidir.

    Eksikliği :
    Ağız ve dudak kenarlarında yaralar, yorgunluk.

    B6 VİTAMİNİKaraciğer, kümes hayvanları, balık, patates, kuru fasulye, kepekli ekmek, sebze ve meyvelerde bulunur.

    Yararları :
    Alyuvar oluşturur, besinleri enerjiye dönüştürür ve sağlıklı bir cilt dokusu olusu sağlar.

    Eksikliği :
    Kansızlık, huzursuzluk.

    B12 VİTAMİNİ
    Karaciğer, et, yumurta sarısı, süt ve süt ürünleri dahil olmak üzere sadece hayvansal gıdalarda bulunur.

    Yararları :
    Kanın yapısının korunmasını, saç köklerinin yapımını, sinir sisteminin düzenliliğinin korunmasını sağlamak.

    Eksikliği :
    Kansızlık, sinir sistemi bozukluğu.

    C VİTAMİNİ
    Sebze ve meyvelerde bulunur.

    Yararları :
    Yaraları iyileştirir ve dokuları yeniler, damak, dişeti, diş ve kemik dokusunun sağlıklı olmasını sağlar, bağışıklık sistemini güçlendirir.

    Eksikliği :
    Diş eti kanamaları ve kan damarlarında dejenerasyon.

    D VİTAMİNİ
    Balık yağı, süt ve süt ürünleri, karaciğer, yağlı balıklar ve margarinde bulunur. Ana kaynağı ise güneştir.

    Yararları :
    Kemiklerin gelişmesi ve büyümesinde, vücuttaki kalsiyum potasyum dengesinin sağlanmasında etkilidir.

    Eksikliği :
    Raşitizm. ( Kemiklerde şekil bozukluğu)

    E VİTAMİNİ
    Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, margarin, yumurta, karaciğer, balık ve ette bulunur.

    Yararları :
    Hücre yaşlanmasının yavaşlatılmasında, kırmızı kan hücreleri oluşumunda, üreme sistemi ve üreme hormonlarının düzenli çalışmasında etkilidir.

    Eksikliği :
    Kansızlık

    K VİTAMİNİ
    Yeşil yapraklı sebzeler, meyveler, karaciğer, et, bitkisel yağlar ve balıkta bulunur.

    Yararları :
    Kanın pıhtılaşmasını sağlamakta etkilidir.

    Eksikliği:
    Şiddetli kanama.

    NİASİN
    Karaciğer, yağsız etler, kümes hayvanları, balık ve fındıkta bulunur.

    Yararları :
    Karbonhidrat ve yağlardan enerji elde edilmesini sağlamak, sinir ve sindirim sistemlerini düzenli çalıştırmak.

    Eksikliği :
    Sinir ve sindirim sistemi bozuklukları, deri hastalıkları.

    KALSİYUM
    Süt ve süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, kuru meyveler, fındık, narenciye ve bazı balıklarda bulunur.

    Yararları :
    Kemik ve dişlerin oluşumunu ve sağlıklı kalmasını, kanın pıhtılaşmasını, kasların kasılmasını sağlar. Sinir iletişimlerini gerçekleştirir.

    Eksikliği :
    Büyüme geriliği, kemik yumuşaması, raşitizm.

    FOSFOR
    Süt ürünleri, sakatatlar, et ve kurubaklagillerde bulunur.

    Yararları :
    Kemik ve diş yapısını oluşturur.

    Eksikliği :
    Halsizlik ve kalsiyum kaybı.

    SODYUM
    Tuz, füme etler, süt ve süt ürünleri.

    Yararları :
    Vücudun suyunu dengeler, sinir iletişimlerini ve kasların kasılmalarını sağlar, kalbin normal atış ritmini korur.

    Eksikliği :
    Kramplar, iştahsızlık, uyumsuzluk.

    POTASYUM
    ET, süt, sebze, meyveler ve işlem görmemiş huhubatta bulunur.

    Yaraları :
    Kasların çalışması, sinir uyarımı, vücudun su dengesinin sağlanması.

    Eksikliği :
    Kramplar, kaslarda yorgunluk.

    MAGNEZYUM
    Soya fasulyesi, fındık, süt, balık, yeşil yapraklı sebzeler ve tahıllarda bulunur.

    Yararları :
    Kemik ve dişlerin gelişimini ve sağlıklı kalmalarını, sinir iletişimlerini ve kasların kasılmalarını, enerji oluşumunu sağlar.

    Eksikliği :
    Büyüme geriliği, davranış bozukluğu, sinir ve kas çalışmasında bozukluk.

    DEMİR
    Yumurta sarısı, et, balık, ciğer, yeşil yapraklı sebzeler, fasulye, fındık ve dalakta bulunur.

    Yararları :
    Hemoglobin yapımı, metabolizmanın uyarılmasına yarıyan enzimlerin yapılmasını sağlar.

    Eksikliği :
    Kansızlık, oksijen kullanımında yetersizlik.

    ÇİNKO
    Deniz ürünleri, et, karaciğer, fındık, süt ve yumurtada bulunur.

    Yararları :
    Büyümenin ve cinsel gelişimin normal olmasını, yaraların iyileşmesini sağlar.

    Eksikliği :
    Büyüme geriliği, iştahsızlık, eklemlerde şişme. [/SIZE][/COLOR]

    Güncelleme : 2014-01-01
  4. 2007-04-24#4
    Yapılan araştırmalar sonucunda bilim adamları, bağışıklığı güçlendiren ve hastalıklardan koruyan süper besinler...

    Nar
    Kırmızı şarap ve yeşil çayda bulunandan daha çok antioksidan içerir. Bu sebeple araştırmalarda cilt, prostat ve akciğer kanseri hücrelerini engeller. Nar suyu beyin deformasyonunu önler ve Alzheimer'a karşı koruyucudur. fareler üzerinde yapılan araştırmalarda nar suyu içenlerin labirent testini daha kolay başardıkları belirlendi. Özellikle diabet hastaları üzerinde yapılan araştırmalarda, düzenli olarak nar suyu içmek kötü kolesterolü önler. Damarları güçlendirir.

    Kivi
    Bu meyveyi kabuğuna bakarak değerlendirmeyin. Kahverengi kabuğunun altında parlak yeşil antioksidan ve lif deposu bir meyve bulunuyor. Kivi radikallerin vereceği zararlardan vücudu korur, içerdiği yüksek E vitamini hücreleri yeniler, güçlendirir. Mısır dışındaki diğer tüm sebze ve meyvelerden daha yüksek E vitamini içerir. Ayda 2-3 kivi yemek pıhtılaşma riskini önler. Kandaki yağ oranını azaltarak kalp krizi riskini % 15 daha azaltır.

    Arpa
    Buğday, yulaf gibi arpa da yüksel lif içerir. İşlenmiş unda da vardır. Bu tür besinlerin kötü kolesterolü % 17.4 oranında düşürür. Beslenme listelerine arpa eklenen kişilerde kandaki yağ oranının azladığı da biliniyor. Bunun yanı sıra kandaki şeker ve insülin oranını düşürür. Bu nedenle arpa Tip 2 diyabet hastalarına öneriliyor.

    Kızılcık
    Kızılcık oldukça yüksek antioksidan içerir. Kanser türlerinden, idrar yolu enfeksiyonundan korur, hatta dişetini güçlendirir. Kızılcık suyu enfeksiyona neden olan bakterileri, E.coli'yi yok eder. Her gün kızılcık suyu içmek de, çarpıntıyı önleyerek, damarların daha esnek ve güçlü hale gelmesini sağlıyor.

    Brokoli
    Haftada üç gün borkoli yemek en az 20 farklı rahatsızlığı önler. Vücutta bulunan kanser hücrelerinin büyümesini önler veya onları yok eder. Yarım kase brokoli yüksek kolesterolü düşürüyor, kalbinizi korur. Gözün retina hücrelerinin, güneşin UV ışınlarından zarar görmesini önler.

    Kefir
    Bir çeşit bakterinin süte karıştırılmasıyla hazırlanan kefir yüksek seviyede kalsiyum içerir. Araştırmalarda kefirin, yiyecek alerjilerine karşı bağışıklığı güçlendirdiği, 50 yaş üzeri kadınları akciğer kanseri riskinden koruduğu ve yüksek laktoz seviyesi sebebiyle laktoz seviyesi düşük kişiler için de faydalı olduğu belirtiliyor.

  5. 2007-04-25#5
    Gıdalarımız, vücudumuzu oluşturan milyonlarca hücrenin düzgün çalışması için gereken besin maddelerini sağlar. İyi bir beslenme, soluk almamızı, hareket etmemizi ve düşünmemizi sağlayan hücreler için gereken bütün maddeleri içerir. Gereken enerjiyi karbonhidratlardan, protein ve yağlardan alırız. Vücudumuzun düzgün çalışması için, ayrıca minerallere, vitaminlere ve suya ihtiyaç duvarız. Bütün bu maddeler, günlük öğünlerimizde yeterli miktarda bulunmalıdır.

    Örneğin, her zaman yediğimiz gıdalardan sağlık ve çeşit açısından zengin bir bileşim oluşturabiliriz. Çünkü, "bilinçli" beslenme alışkanlıkları, sağlıklı kalmak ya da sağlığa kavuşmak için bir temel oluşturacaktır. Beslenmeyle hastalıkların önlenmesi arasında yararlı bir bağlantı kurmak için bazı tavsiyelerde bulunmak mümkündür. Bu konudaki tavsiyeleri iyi beslenmenin 7 kuralı olarak özetleyebiliriz:

    1.Yeterli ve dengeli beslenin.
    2.Doymuş yağlar konusunda dikkatli olun ve yeterli miktarda doymamış yağ almaya dikkat edin.
    3.Besinler yoluyla alınan kolesterole dikkat edin.
    4.Kompleks karbonhidratlar ve lif (posa) içeren gıdalar tüketin.
    5.Aşırı şekerden kaçının.
    6.Alkol kullanmayın.
    7.Tuza dikkat edin.

  Okunma: 14934 - Yorum: 4 - Amp