Kilo vermeyi hedefleyenlerin, alışkanlıklarını değiştirmesi gerekiyor. Bir lokmayı 25 kere çiğnemeden yutmayın, yemek pişirirken tahta kaşık ve yanmaz tava kullanın.

Yemek pişirirken yapılan hatalar kilo almaya neden oluyor. Diyetisyen Aşkın Yüksel, ev kadınlarının kilo almasında bilgisayar ve televizyon karşısında sürekli kurabiye, kek, asitli içecekler tüketmenin önemli bir rolü olduğunu hatırlattı: "Bu kalorili gıdaların yerine, taze meyve veya sebze öneriyoruz. Hem daha doyurucu, hem daha besleyici olan bu grup besinler kilo problemini de ortadan kaldırıyor" diyor. İşte Aşkın Yüksel'in ev kadınlarına tavsiyeleri:

Ev kadınlarının çalışan hemcinslerine oranla kilo alma riski çok daha fazla. Yağlı ve şekerli pastalarla donatılmış beş çayı sofrası ise kadınların baş düşmanı. Diyetisyenler, bu tür davetlerde hamurlu tatlılar yerine dondurma yenilmesini öneriyor.

Ev kadınları, çok fazla iş yapmalarına rağmen nasıl kilo aldıklarına anlam vermekte zorlanıyor. Ancak önemli bir detayı atlıyorlar; enerji kaybına neden olacak işlerin büyük bölümünü makineler yapıyor. Diyetisyen Aşkın Yüksel, ev kadınlarının çalışan kadınlara oranla daha kilolu olduğuna dikkat çekiyor: Son araştırmalar, özellikle ülkemizde kadınların erkeklere oranla daha kilolu olduğunu ortaya koyuyor.

İkinci bir araştırma sonucu ise ev kadınlarımızın, çalışan kadınlarımıza oranla daha kilolu olduğunu gösteriyor. Ev kadınları çoğu kez işlerin yorgunluğundan yakınıyor. Oysa ki gelişen teknoloji sadece kadınların işini kolaylaştırıyor. Dolayısıyla ev kadınları daha az enerji harcayıp, çabuk kilo alıyor.

Sabah açken yürüyüş yapın
Aşkın Yüksel, fazla kilolarından kurtulmak isteyen ev kadınlarına şu tavsiyelerde bulunuyor:

Her gün yürüyüş ve egzersiz yapın. Özellikle sabah açken yapılan bir saat tempolu yürüyüş, kilo almaktan koruyacağı gibi kilo vermeye de yardımcı olacaktır.

Özellikle kabul günleri kilo almak için büyük etken. Böyle günlerde sanki kadınlar arasında bir rekabet oluşuyor. Kadınlar, yemek hazırlama yarışına giriyor. Oysa ki daha az kalorili ve daha lezzetli mönüler hazırlamak olası. Ağır hamur tatlıları yerine dondurma veya şekersiz sütlü tatlılar servise sunulabilir.

Şekerli ve kolalı içecekler yerine ayran veya taze sıkılmış meyve suları hem daha şık olacak hem de kilo aldırmayacaktır.

Ev kadınlarının bir diğer yanlış uygulaması ise aynı sofraya oturan aile bireylerinin tabakta bıraktıklarını yemeleri. Oysa ki uygun porsiyonlarla servis yapılsa bu problem tamamen ortadan kalkacak.

Çileği gönül rahatlığıyla yiyin
Diyetisyen Aşkın Yüksel, süte, yoğurda ve dondurmaya katılabilen çileğin, tüketimi en kolay meyve olduğunu hatırlatıyor. İşte çileğin özellikleri:

Karoten, folik asit ve çinko içeriği bakımından zengindir. Az miktarda C vitamini içerir.

Gelişim çağında çinko ihtiyacının büyük bir kısmını karşılar. Çocukluk döneminde zeka gelişimi üzerinde olumlu etkileri var.

Folik asit yönünden zengin olduğu için kas ve iskelet sistemi üzerinde olumlu etkileri vardır.

Mevsiminde sofralarda her gün bulundurulması gereken bir meyve.

100 gram çilek yaklaşık 28-30 kalori içerdiği için zayıflama diyetlerinde çok rahat kullanılabilir. Ancak üzerine şeker eklenmemeli.