Mezhepler Özellikleri Kurucuları ve Tarihi - Delinetciler Portal
+ Hemen Yorum Yap

Mezhepler Özellikleri Kurucuları ve Tarihi

  1. sponsorlu bağlantılar
    Hanbeli Mezhebi ve İmam Ahmed B. Hanbel

    İmam Hanbel, hicri 164 yılında Bağdat'ta doğdu. Hayatı Abbasi Devleti'nin en parlak dönemlerine rastlar. Babasını küçük yaşta kaybetmesine rağmen çok parlak bir tahsil hayatı geçirmiştir. Birçok ünlü alimden ders almasına rağmen en fazla İmam-ı Şafii'den etkilenmiştir. Bu yüzden genç yaşta memleket memleket dolaşmayı gerektirecek zor bir ilim olan hadis ilmiyle uğraşmaya başladı.

    Kendisini yetiştiren hocalarına karşı çok saygılıydı. Onlar hayatta iken hadisler konusunda kendisine ait hiçbir görüşü açıklamadı ve olgunluk yaşı olan kırk yaşına gelene kadar hiçbir konuda fetva vermedi. Böylelikle ilmi ve tevazusu ile kısa sürede saygı duyulan bir alim olarak anılmaya başlandı.

    O'nun sohbetlerini dinleyenler genelde üç hususa dikkat çekiyorlardı. "O'nun sohbetlerinde, vakar, ciddiyet, tevazu ve ruhi huzur hakimdi. Kimse ile alay etmeyi sevmezdi.

    Hadisleri ancak rivayet etmesi istendiğinde anlatırdı. Yanlışlık yapmak korkusu ile hadisleri aklından değil kaynağından okurdu.

    Talebelerine anlattığı hadislerin özellikle yazılmasını isterdi. Verdiği fetvalar yanlışanlaşılır korkusu ile yazılarak anlatılmasını isterdi."

    Ömrünün sonuna kadar sapkın akımlarla mücadele etti. Bu yüzden Halife Mu'tasım ile başı derde girdi. Tutuklanarak Bağdat'ta hapishane'de kaldı. Burada hergün bayılana kadar kırbaçlandı. Fakat bu olaylar O'nu halkın gözünde daha da yüksek bir konuma getirdi. Serbest bırakıldıktan sonra baskılar devam etti. Sohbetleri yasaklandı, namaz kılmak için camiye gitmesine bile izin verilmedi. Talebeleri birer birer zindana atıldı. Ayakları zincirlenerek Halifenin huzuruna çıkarılmak üzere Bağdat'tan Tarsus'a yola çıkarıldı ve yolda hicri 128'de vefat etti.

    Hanbeli mezhebinin çıkışı sırasında Hanefi, Maliki, Şafii mezheplerinin İslam ülkelerinde tutulmuşolması mezhebin yayılmasını engellemiştir. Bu yüzden mezhep sadece Suudi Arabistan'da yaygındır.

    İmam Ahmed b. Hanbel'in en önemli eseri "Müsned"idir. 28 yılda hazırlanan bu eserde bir milyon hadisten yararlanılmışve bunun sadece otuz bini kullanılmıştır. Bu eserde sadece dokuz hadis tartışılmışbunun dışında başka hata bulunamamıştır.

    sponsorlu bağlantılar

     Konuyu Beğendin mi?
    Güncelleme : 2018-02-01
  2. 2007-11-22 #2
    72 fırka: Yüce Peygamberimizin ve ashab-ı kiramın bildirdigi hak yoldan ayrılan ve cehenenemlik oldukları hadis-i şerifde bildirilen sapık fırkalardır.

    Yüce Peygamberimiz (s.a.s) buyurdu ki:

    (İsrailogluları 71 fırkaya ayrıldı. Bunlardan 70`i cehennemlik oldu; ancak biri kurtuldu.)

    (Hiristiyanlar da 72 fırkaya ayrıldı. Bunlardan 71' i cehennemlik oldu, ancak biri kurtuldu.)

    (Bir zaman sonra benim ümmetim de 73 fırkaya ayrılır, bunlardan ancak bir tanesi kurtulur.)

    Ashab-ı Kiram; bu bir fırkanın hangisi oldugunu sorunca:

    (Cehennemden kurtulan fırka; benim ve ashabımın gitdigi yolda olanların fırkasıdır.) buyurdu.

    72 fırkaya mensub olanlar:
    Yüce Kur´an-ımızın bazı ayetlerını ve sevgili peygamberimizin bazı hadislerini yanlış anlayıb yorumlayanlar, yani EHL-i SÜNNET alimlerinin anlatıkları gibi inanmayanlardır.

    Kimi aşırılıga sapdı.

    Kimi inkara yöneldi.

    Kimi aklına kul oldu.

    Kimi felsefeye yar oldu.

    Kimi yabancı ajnların, bilhassa yahüdilerin agına düştü.

    Kimi de petrolüne, yeraltı servetine güvenerek şımardı.

    Nicesi de İslam´da olmayan, hatta yasak olan şeylere dadandı.


    ve böylece topu birden cehennemi boyladı. Şimdi biz, EHL-i SÜNNET inancını bir daha hatırlayarak sapık fikirlerden bazılarını, bilhassa imanla ilgili ve tehlikesi büyük olanları bilmeye çalışalım.

    alıntıdır......

  Okunma: 4078 - Yorum: 1 - Amp